Helpt nu echt niemand van de Gemeente Utrecht die weggepeste homo's of provoceert Geen Stijl met dit verhaal?

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/06/gemeenteraad_utrecht_roept_op.html

Een persberichtje en verder niets is een vrijbrief door te gaan met homo-haat. Ik kan me niet voorstellen dat men er niets tegen doet. Maar goed, het is natuurlijk wel de zoveelste keer dat er dan niets gebeurd, behalve "thee drinken"...... zegt men.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik bedoel dus of Geen Stijl niet de waarheid brengt, provoceren doen ze natuurlijk zowiezo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Geen Stijl zou toch nooooooit provoceren?? Hoe kom je daaaar nou bij?

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik denk dat men hier wel achteraan gaat. Linksom of rechtsom... En men zal wel vervangende woonruimte met urgentie kunnen krijgen, hopelijk in een betere buurt. Daar zou de gemeente voor kunnen zorgen.

Als het stel echt moedig is, blijven ze zitten waar ze zijn. Dat is pas een statement...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moed nodig hebben om in je eigen huis te wonen. Nou, Nederland is van ver gekomen sinds de jaren 50....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent het met me eens dat verhuizen de slechtste optie is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verhuizen zou niet nódig moeten zijn, absoluut. Maar het is volstrekt onrealistisch om van die mensen te verwachten dat ze 'moedig' blijven waar ze zijn. We hebben het niet over mensen tegen wie een beetje onaardig wordt gedaan, maar over mensen die moeten vrezen dat één van de stenen die met regelmaat door de ruit gaat nog eens raak is en serieus letsel veroorzaakt. Daar blijven is geen statement, maar puur masochisme. Ik verwacht helemaal niet dat 'men' hier linksom of rechtsom achteraan gaat. Dat heeft 'men' de afgelopen negen maanden voor dit stel niet gedaan, en dat heeft 'men' bij de vorige drie bekende gevallen óók niet gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik verwacht niks van die mensen. Ze moeten het zelf weten. Het is in ieder geval een treurige situatie. Er wordt pas ingegrepen als een situatie volledig uit de hand is gelopen. Belachelijke toestand...
Volgens een bericht in mijn krant, worden deze homo's al sinds september gepest. Dat pesten houdt in dat ze bedreigd worden, dat hun auto wordt bekrast, en dat er stenen door hun ruiten worden gegooid.

Dit gaat nu al negen maanden achter elkaar door.

Afgelopen weekeinde heeft het stel aangegeven, dat ze deze pesterijen niet meer zien zitten, en dat ze weg willen.

Nu schreeuwt de gemeenteraad moord en brand.

Ik vind dat rijkelijk laat. Als er al negen maanden lang sprake is van serieuze bedreigingen en vernieling, had je acht maanden geleden aktie moeten ondernemen. Nu hebben ze gewacht tot de bedreigers hun slachtoffers kapotgemaakt hebben. Nu de slachtoffers geen andere uitweg meer zien dan hun ooit zo geliefde woonplek te verlaten, is plotseling het hek van de dam.

Nu aktie ondernemen is dus veel, veel te laat. Helaas gebeurt dit vaker. Af en toe komen er zulke berichten in de krant, maar er verandert niets.

PS 1.
Hoe zou het toch komen dat de partijen van de harde aanpak steeds populairder worden in de politiek?

PS 2.
Voor alle duidelijkheid: ik heb niet op zo'n partij van de harde aanpak gestemd.
13 jaar geleden
Het is echt waar. Het excuus is dat er geen getuigen zouden zijn en de daders daarom niet vervolgd zouden kunnen worden.

Het is ook niet nieuw voor Utrecht, er hebben hiervoor al twee lesbische stellen en een transseksuele vrouw de stad noodgedwongen moeten verlaten wegens 'pesterijen'. (Lees: bedreigingen, vernielingen, bekogeld worden met stenen en brandstichting.)

Nu pas begint de gemeenteraad hierover, wat dus al járen te laat is. Er ligt al een mooie verklaring, waarin staat dat de gemeenteraad dit niet accepteert. Ook de burgemeester heeft verklaard dat hij de gebeurtenissen (alweer) onacceptabel vindt. Gelul: de gemeente heeft de vorige drie gevallen geaccepteerd, en het nu wéér zover laten komen dat het bewuste stel geen andere uitweg ziet dan hun huis te koop te zetten.

Een mooie illustratie van hoe de gemeente hiermee omgaat:

Een paar jaar terug was ik bij de dodenherdenking bij een oorlogsmonument in mijn wijk. Het thema dat jaar was vrijheid, of vechten voor vrijheid. Er was ook één van de wethouders aanwezig, en die hield uiteraard een toespraak. Hij trok het thema door naar de actualiteit (een lesbisch stel en een transseksuele vrouw waren hun wijk uit gejaagd).

Zijn analyse? Dat deze 'incidenten' aantoonden dat er soms een spanningsveld bestaat tussen verschillende vrijheden. Blijkbaar de vrijheid om openlijk lesbisch of transseksueel te zijn en de vrijheid om lesbisch of transseksueel te zijn niet alleen af te keuren, maar er ook nog op te reageren door die mensen te bedreigen, stenen naar ze te gooien, haatdragende leuzen in hun voordeur te krassen etc. Wegens dat spanningsveld zouden we voorzichtig met vrijheden om moeten gaan.

Ik heb toen niet gereageerd omdat ik niet een rel wilde veroorzaken tijdens de dodenherdenking. Maar ik was (en ben nog stééds) woest. 'Spanningsveld'? Voorzichtig omgaan met 'vrijheden'?

Dat is niet de reactie die ik wil van de gemeente. Ik wil dat het wegpesten van mensen omdat ze een andere seksualiteit hebben, ondubbelzinnig wordt veroordeeld, en ik wil dat de mensen die het doen worden vervolgd voor de strafbare feiten die ze plegen. Ik wil dat de gemeente pal staat voor de vrijheid om openlijk lesbisch, homoseksueel of transseksueel te zijn. Ik wil, kortom, dat de gemeente deze gebeurtenissen écht niet accepteert. Maar ik verwacht na dit vierde (voor zover bekend!) geval helemaal niets meer van de gemeente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Dikke, dikke plus!
De overheid draagt het zwaard niet tevergeefs... behalve in Nederland!
Dáár wordt de terreur op straat bestreden met 'begrip' door de overheid. Dáár wordt genuanceerd waar maar één antwoord rechtvaardig is: aanpakken en afstraffen.